BESÖK OSS 24/7 | PRENUMERERA PÅ NYHETSBREV FÖR 10% RABATT| 031-192922

Reklamation/Ångerrätt

Hur du gör för att utnyttja din ångerrätt eller om du behöver reklamera en vara.

Ångerrätt

Du måste meddela oss returen inom 14 dagar från att du mottagit din beställning och ange vilken vara/varor det gäller.

Det går bra att meddela en retur på ett av följande sätt:
E-post: info@langettk2.se
Telefon: 031-192922
Standardblankett för utövande av ångerrätt som Konsumentverket tagit fram (se Ångerblankett).

Vi mailar då returfraktsedel till dig. Du har då 7 dagar på dig att lämna in varan/varorna till paketombud eller boka upphämtning.
Vid nyttjande av ångerrätten återbetalas hela summan.
Varan/varorna måste vara i oskadat nyskick för att ångerrätten skall gälla. I annat fall godkänns inte returen.
På det belopp som skall återbetalas har Göteborgs Langettering AB rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning i den mån sådan värdeminskning beror på att du som kund har hanterat varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt för produkten eller om varan skadats på grund av felaktigt handahavand av dig som kund.

Tänk på att om du har valt att betala med Klarna så kan du logga in på "Mitt Klarna" och flytta fram förfallodatumet med 10 dagar så att returen hinner komma fram till oss. Du kan även ringa oss så hjälper vi dig med detta.
Ångerrätten gäller ej för vara specialbeställd eller specialtillverkad för dig som kund.
Returfraktkostnad: se köpvillkor.

OBS! Öppet köp gäller ej på heltäckningsmattor och avpassade mattor.

Reklamation

Meddela oss din reklamation och uppge på vilket sätt du anser att varan är felaktig till:
E-post: info@langettk2.se
Telefon: 031-192922
Vi skickar sedan en förbetald returfraktsedal och anvisningar till dig.
Meddela alltid eventuell reklamation snarast möjligt.
Du har enligt lag, reklamationsrätt på din vara i 3 år förutsatt att felet kan åberopas säljaren som ursprungligt, inom 6 månader från inköpstillfället.
Om reklamationen inte godkänns av oss, exempelvis om skada uppstått genom felaktigt handhavande av kunden skickar vi tillbaka mattan till kunden som debiteras fraktkostnaden.
Vi accepterar Allmänna reklamationsnämndens (ARN) beslut.