| ÖPPET ALLA DAGAR & TIDER | 10% RABATT ALLA MATTOR ONLINE | KLARNA |

Reklamation/Ångerrätt

Ångerrätt

Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dag du mottagit varan. För att använda din ångerrätt måste du meddela oss inom dessa 14 dagar och ange vilken/vilka vara/varor det gäller.

Du kan meddela din retur på följande sätt:

När vi fått din returanmälan skickar vi en returfraktsedel till dig. Varan ska sedan returneras inom 7 dagar, enligt anvisningarna.

Observera att varan ska skickas direkt till fabriken enligt adressen som anges på returfraktsedeln från leverantören.

Returfraktkostnad: 600 kr (vid retur via ombud).

Vid utnyttjande av ångerrätten återbetalas hela köpesumman, förutsatt att varan är i oskyddat nyskick. Har varan hanterats mer än nödvändigt, eller skadats, förbehåller vi oss rätten att dra av en summa för värdeminskning.

Om du har valt att betala med Klarna, kan du logga in på "Mitt Klarna" och skjuta upp förfallodatumet med 10 dagar, så returen hinner komma fram. Du kan också kontakta oss för hjälp.

Ångerrätten gäller ej för:
– Specialbeställda eller specialtillverkade varor.
– Heltäckningsmattor och avpassade mattor (öppet köp gäller ej).


Reklamation

Om du vill reklamera en vara, meddela oss snarast och uppge på vilket sätt du anser att varan är felaktig via:

Vi skickar en förbetald returfraktsedel och anvisningar till dig. Retur sker till fabriken enligt adress på fraktsedeln.

Enligt lag har du 3 års reklamationsrätt, förutsatt att felet är ursprungligt och kan härledas till säljaren. Fel som uppstår inom 6 månader från köp anses vara ursprungliga, såvida inte annat kan bevisas.

Om reklamationen inte godkänns (t.ex. skada på grund av felaktigt handhavande), skickas varan tillbaka till dig och du debiteras fraktkostnaden.

Vi följer beslut från Allmänna reklamationsnämnden (ARN).


Ej uthämtade paket

Om du inte hämtar ut din matta/paket debiteras du för:

  • Leveranskostnad

  • Returkostnad

Ej uthämtade paket räknas inte som utnyttjande av ångerrätten. Du måste alltid kontakta oss innan varan skickats, om du vill ångra, reklamera, byta eller returnera din beställning.


Tvist

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.


Force Majeure

Vi tar inte ansvar för förseningar eller fel orsakade av omständigheter utanför vår kontroll, såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut eller utebliven leverans från leverantör.

Vi tar heller inte ansvar för ändringar i produkter/produktegenskaper från leverantörer, eller för direkta eller indirekta skador som kan uppstå för kund.


Personuppgifter (GDPR)

Vi skyddar din personliga integritet. Läs vår personuppgiftspolicy för information om vilka uppgifter vi samlar in och hur de används.


Cookies

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse på vår webbplats, bland annat för kundkorgsfunktion.
Du kan neka cookies i din webbläsare. Mer information finns hos Post- och telestyrelsen.

Vi använder inte cookies för att lagra personlig information.


Återbetalning

Återbetalning sker inom 3–7 arbetsdagar från det att vi mottagit och godkänt din retur.


Butiksinformation

Öppettider:
Måndag–Onsdag: 09.00–17.00
Lunchstängt: 13.00–14.00

E-post: info@langettk2.se
Telefon: 031-192922
Adress: Datavägen 51, 436 32 Askim